Cum poti afla daca un smartphone este original?

Multe persoane preferă să  își cumpăre telefonul de la cunoștințe, de pe site-uri de anunțuri sau chiar de pe stradă. Eu vă recomand să vă cumpărați telefonul doar din magazinele specializate care sunt de încredere sau din marile magazine online. Însă, dacă dați peste o ofertă de nerefuzat și ați vrea să cumpărați un smartphone de la un alt proprietar… mai jos aveți câteva sfaturi și metode prin care puteți verifica dacă telefonul este original sau nu.

 

1. Aspectul Fizic. Majoritatea fake-urilor au o rezoluție mult mai proastă a ecranului, se observă pixelii destul de ușor. În plus, greutatea smartphone-lui fals diferă de cea a celui original, ori este mult mai ușor, ori ceva mai greu (în funție de materialele de proastă calitate folosite). De multe ori insemnele firmei producătoare lipsesc sau sunt situate în alte locuri decât cele obișnuite. Și nu în ultimul rând, butonul fizic de home (în cazul în care există) este situat ceva mai jos decât în mod normal.

2. Limba de bază a telefonului. Încercați să apăsați volume down, power și home în același timp (merge în special la telefonalele Samsung), dacă limba afișată este chineza (în loc de engleză) atunci cu siguranță este vorba de un fals.

3. Modelul telefonului. Toate modelele de smartphone au pe lângă numele cu care suntem obișnuiți (ex. Note II) și un număr de model (ex. N7100 pentru Note II), puteți verifica acest număr formând *#1234# ca și cum ați vrea să sunați pe cineva. Verificați dacă acest număr afișat este identic cu cel setat de firma producătoare.

4. Verificare IMEI. Toate telefoanele au un număr unic de înregistrare, el poate fi aflat formând *#06# exact ca la punctul de mai sus. Există site-uri cu baze de date unde poți verifica numărul afișat pe ecranul telefonului. Un astfel de site este și http://imei-number.com/

Eu vă recomand să cumpărați smartphone-uri noi din magazine de încredere care oferă garanție și factură.

s4 fake

 

L.E.

Pe facebook, Marian Parvu mi-a adus la cunoștință o alte metode de a verifica dacă device-ul Samsung este original:

a. „*#0*#  este un cod cu care verifici ecranul, camera, senzorii si alte chestii. La telefoanele fake nu functioneaza, doar la cele Samsung”

b. „Pe langa codul care l-am spus, o aplicatie care arata specificatiile, un lucru care nu il pot copia inca cei care fac telefoane fake este led-ul sau blit-ul sa ii zic asa. La cele fake arata galben, iar diferenta este foarte mare fata de blit-ul normal de pe telefoanele Samsung.

fake samsung

Aștept și alte modalități prin care poți verifica dacă un smartphone este original sau nu.

232 de gânduri despre “Cum poti afla daca un smartphone este original?

  1. buna georgiana am o nelamurire cu imeiul de telefon !!!!pe spatele telefonului este urmatorul imei.355167054634539 iar in telefon este altul adica.355273017386340!!te rog ajuta-ma !!!!!! multumesc anticipa!!!!!!! am uitat sa-ti spun aceste imeiuri sint de pe un samsung galaxy s4 !!!!!spune-mi te rog daca ie original sau nu ………..te rog!!!!!

    Apreciază

  2. Buna, acest imei este in regula: 357537062855549? Si alta intrebare cum stiu daca acest telefon este furat si daca ma trezesc cu politia la usa…mentionez ca banuiesc tara de „provenienta” Spania. Multumesc frumos!

    Apreciază

    • IMEI-ul nu este in baza de date…
      Dar stai linistit, slabe sanse sa te caute politia din Spania.
      In cazul in care posesorul este roman si anunta autoritatile din Romania, daca tu doar l-ai cumparat cu buna credinta… in cel mai rau caz doar ramai fara el (si desigur fara banii dati pe el)

      Apreciază

  3. Buna.. am vrut sa achizitionez un NOTE 4 codat U.. insa problema era ca nu puteam sa-i gasesc IMEI`ul.. nici in soft..nici pe spatele telefonului sub baterie.. Din cate am inteles daca nu avea IMEI nu-l puteam decoda.. sau puteam doar cu IMEI-UL altui telefon NOTE 4. Adevarat?

    Apreciază

  4. Buna seara! Am cumparat de la cineva de pe net un galaxy s3 neo i9300i.Telefonul este cumparat de la Emag dar pe certificatul de garantie nu este trecut imei nimic doar 2 stampile una de la Dante International si alta de la Electro Distribution. Este posibil ca garantia sa nu fie valabila? Sau telefonul fake ? IMI – 359776053838423/01 mentionez ca pe spatele telefonului este trecut aces imi doar ca scrie made in china made by china

    Apreciază

  5. Salut!Am un tab3 10.1″ si acu cateva saptamani am avut o problema cu mufa de la incarcare .Am dus-o la un oarecare shop ..din auzite cica e bun si cand am primit-o inapoi bateria nu mai tine incarcata atat de mult.Acum intrebarea mare este:cum pot afla daca am bateria originala a ei sau daca a fost inlocuita cu una second.Va multumesc si astept rasp asap!

    Apreciază

  6. Buna. Recent am cumparat un galaxy s5, si de sub baterie lipseste abtibildul original, in loc este un autocolant pe care scrie doar nr. Imei 353222067618101 iar in soft cu *#06# apare imei-ul 352558067456419. Din ce cauza oare si daca este original sau nu! Ma poti ajuta daca te rog frumos !

    Apreciază

  7. buna.am cumparat si eu un s4 de pe net,are imei 319827391287390, nu am nimik de la el decat incarcatorul si atat.respectivul mi-a zis ca a fost adus din Austria.eu cred ca I-a fost modificat softul.pentru ca nici pe spatele telefonului (sub baterie) nu are acel abțibild ca sa il pot verifica.
    ms

    Apreciază

  8. E normal ca un note 3 sa aiba 2 imei-uri????
    Unul e sub baterie si verificat pe site da telefonul respectiv dar cand tastez codul de aflare a imei da altul care apoi la verificare scrie invalid!
    Va rog …ajutor…!!! Telefonul e made Korea. ..e mai bun ca cel european? ???

    Apreciază

      • da.. asa scrie si pe el.. ca e zte blade q .. l`am luat de la un nenorocit de pe net si l`am intrebat ce specificatii are si mi`a zis sa ma uit pe gsmarena.ro.. zis si facut.. m`am intalnit cu el si era la cinema , se grabea ca pierde filmu` si cand sa`i fac proba nu avea baterie deloc (era in cutie sigilat) si`mi zice }”ne auzim cand ies” si l`am bagat putin la incarcat acolo si`mi arata alte specificatii decat scria pe site memorie ram 900mb si flash 1,3 gb.. o saracie de telefon.. in rest vad ca se misca ok, face poze bine, ecran 4.5 inch 1.3 dual.. o sa`i iau un card de 8 gb si termin nebunia..
        sanatate la toata lumea si aveti grija de cumparati
        p.s: am dat 300 lei pe el

        Apreciază

      • de obicei nu prea halesc gogosi si sunt destul de atent la ce cumpar da` eram cu asta mica dupa mine si am vazut telefonul nou, omu` parea serios, se grabea si mi`a zis gen „prietene eu intru la film si ies la ora 22 (era ora 20) daca vrei sa`l iei bine daca nu asteapta`ma sa ies” si am fost cam constrans asa de situatie si mi`am luat`o
        sper sa ma tina macar 1 an chinezaria asta de c@c@o

        Apreciază

  9. buna ziua , puteti verifica va rog daca telefonul meu e copie sau original tocmai l-am achizitionat de curand de pe un site . IMEI 358080053657995 ! va rog sa imi spuneti marca telefonului si daca se poate si culoarea !multumesc mult !

    Apreciază

  10. Buna … inca dimineata….revin cu un nou IMEI afist de cetatean…te rog sa il verifici….355236030171343….si Serie Numar: R21CCZYBCW….te rog sa imi spui daca sunt bune….Multumesc anticipat.

    Apreciază

  11. Buna,

    Am si eu o mica dilema 🙂 am achizitionat recent telefonul Sony Xperia Z2 de pe site-ul cel.ro , totul pare sa fie in ordine, insa cutia telefonului nu avea nici un fel de sigiliu (iar pe site scrie asa: „Toate produsele se livreaza sigilate si in ambalajul original al producatorului”). Ar fi trebuit probabil sa refuz coletul, dar acum ca l-am luat/platit, oare ar trebui sa fac retur?

    Multumesc anticipat, o zi frumoasa!

    Apreciază

    • Buna. E cumva posibil sa-l fi cumparat de la resigilate? Avea o reducere destul de mare?
      Nu e normal sa ti-l vanda asa… dar acum deja e tarziu. Nu or sa recunoasca ca asa ti l-au dat, ci ca l-ai desfacut tu.
      Poti incerca dar slabe sanse… Iti recomand ca altadata sa te uiti atent.

      Apreciază

      • Buna,

        Nu e de la resigilate, cutia in sine nu are sigiliu deloc, nici nu a avut. Intr-adevar au promotie la el, redus de la 2199 la 1749 lei (la emag e redus de la 2050 la 1880 lei). Le-am scris si lor de sambata, si azi mi-au raspuns, spunand ca telefonul acesta nu vine cu sigiliu de la producator. Maine o sa ma interesez si la showroom-ul Emag, sa vad ce spun si ei. Am si IMEI-ul telefonului, daca ai putea sa il verifici pentru mine 🙂 este 35560906-174923-9 Inca pot sa fac retur, am la dispozitie 15 zile calendaristice de cand am primit coletul (adica de sambata).

        Apreciază

      • Merci mult pentru raspuns! Nu cred sa fi fost desigilat, fiindca e intacta cutia (nu are urme sau ceva care sa indice ca a existat vreodata sigiliu). Telefonul iarasi, are folie pe fata/spate.. Doar ca m-am panicat rau ca nu era sigilata cutia 🙂 nu prea am cum sa stiu daca a umblat cineva la el sau nu. Maine merg si la Emag sa vad daca ei le livreaza sigilate de catre producator.

        Apreciază

  12. Am un note n7000. Daca are doar limba franceza*,engleza,si alte 4 limbi chinezesti/japoneze este fake ? Imei’ul se potriveste,cam totul este cum trebuie, dar mi se pare ciudat ca nu sunt mai multe limbi si telefonul mi se pare cam usor + mi s-a distantat ecranul de margine , iar in gsm au spus ca nu au ce face, ceea ce mi se pare dubios tinand cont ca il am de maxim 2 luni. oare este fake ?

    Apreciază

  13. Am un note n7000. Daca are doar limba romana,engleza,si alte 4 limbi chinezesti/japoneze este fake ? Imei’ul se potriveste,cam totul este cum trebuie, dar mi se pare ciudat ca nu sunt mai multe limbi si telefonul mi se pare cam usor + mi s-a distantat ecranul de margine , iar in gsm au spus ca nu au ce face, ceea ce mi se pare dubios tinand cont ca il am de maxim 2 luni. oare este fake ?

    Apreciază

  14. Buna ziua.Am cumparat un s4 de pe eMag.s-a defectat(s-a dus display-ul si touch-ul).L-am trimis in service in garantie iar la inceput n-a vrut sa-l repare pt ca nu are codul imei trecut sub baterie dar are o eticheta alba.Aceata are un gol(unde trebuia sa scrie imei-ul).a doua oara i-am amenintat si l-au desfacut.Eu nu stiu ce sa fac sunt un copil.Ma gandeam sa-mi repar singur telefonul deoarece ma si distrez(am experienta)si plates mai putin dar vreau sa stiu daca e fake sau nu.Cand l-am trimis a doua oara in service spuneau ca au intrat in setari si l-au citit dar eu nu stiu daca mint sau nu?
    Ce imi recomandati sa-l repar sau sa-i dau injudecata ca nu are codul imei pe spate?
    P.S.:1nu pot sa acesez telefonul
    2pe baterie scrie „Made in Malaysia,assembled in China”.Asta il face fake?
    3am intrat la inceput(cand am cumparat telefonul)in bios(volume down+power+home)si meniul era in engleza.
    Multumesc anticipat!

    Apreciază

    • Am uitat sa spun cand intram in setari apareau toate datele iar daca apasam pe versiunea la android (4.4.2)aparea o prostie rosie care se invartea.La aplicatii a dat erori iar procesorul nu sacada.Mai avem probleme(ca toti ceilalati prieteni cu magazin play cel nou)cand descarcam ceva nu se descarca din prima ca acum cateva luni bune(cam vreo5-6)ci trebeuia sa mai apas odata ca sa mearga.Daca se intampla la altii nu cred ca e fake nu?

      Apreciază

    • Buna.
      Cam greu de crezut ca un telefon de la eMag e fake…
      Codul IMEI apare sub baterie dar si pe cutia telefonului si ar trebui trecut si pe garantie (vezi daca il gasesti acolo)
      Este foarte ciudat ca nu era pe telefon, dar asta nu inseamna ca nu e original. Eu zic sa-i contactezi pe cei de la eMag sa le spui problema si sa te duci cu telefonul direct la ei (nu la alt service). Ei ar trebui sa iti explice ce s-a intamplat + ar putea verifica daca e original sau nu (cumva sunt obligati sa-ti demonstreze asta).
      Nu incerca sa umbli tu la el, o sa pierzi garantia si e posibil sa ramai cu ele asa cum e… ca nu functioneaza corect

      Apreciază

  15. Sal am un galaxy s5 care e cat se poate de original il recunoaste si kies deci nu imi fac probleme in privinta autenticitatii doar ca la verificare imei imi da cu totul alt model de samsung…oare de ce?

    Apreciază

  16. Am cumparat un s5 galaxi dual sim lam verificat in toate privintele spuse si cunoscute de catre dumnesvoastra si corespunde singurul inconvenient este ca verificind imei da rezultat Nokia. Am vazut ca pe saitul samsung g900fd nu este recunoscut dar stim cu totii ca samsung a scos pentru piata din china s5 dual sim care este adevarul exista sau nu aceasta varianta originala?

    Apreciază

  17. Am gasit un S5 si pretul e cam bun ceea ca ma induce in eroare :)) am tot ce scrie sub bateria telefonului (imei…) Pot află doar cu atat daca e fake? Nu am reusit sa introduc imeiul pe adresa data !

    Apreciază

Lasă un răspuns

